30 mars 2013

Simply Gorjuss

Ett av mina mest älskade inspirationskällor är denna tidning:


Tidningen utkommer var annan månad och hittills har man alltid fått någon rolig pysselgrej på köpet. Med denna tidning kom en påse med knappar, som hör till den nya serien Gorjuss. Tidningen innehöll mycket idéer till just denna serie och det fick även mig att marschera till pysselbutiken för att hämta lite material.


Dekorband, mönstrade papper och ett Decoupage -set hittade hem till mig :)
Idéen till mitt senaste kort började med att välja ut en 3D-bild från arket med färdigt skurna delar:

 
Delarna limmas sedan på varandra med 3D-klistermärken, så att motivet får ett djup och dimensioner. Motivet valde jag för de fina färgerna och för att jag tycker bilden liknar lite den, som kommer att få kortet. När bilden var vald, var det dags att välja kortbakgrund. Jag vill ha en neutral färg till bakgrunden, det ger mera plats för själva motivet.
 
 
Kortet valde jag att göra avlångt. Här försöker jag komma fram till den slutgiltiga formen:
 
 
Sedan skulle det väljas mönstrade papper som passar ihop men bilden och bakgrunden.
 
 
Ofta när jag pysslar är det bara att pröva sig fram:
 
val av mönsterpapper...
 
...men också när det kommer till band.
Kortet börjar äntligen forma sig och bli färdigt.
 
 
Här ser man ännu närmare slutfinishen med stygnstreck, bling bling och hur det ser ut med 3D- klistermärken.
 
 
Jag önskar er en solig lördag!
Kram
Crisse


1 kommentar:

Anonym sa...

Fint :)