17 april 2013

I väntat på det lila rummet...

I tidigare inlägg har jag nämnt om min önskan att en dag få mig ett lila pysselrum. Tanken finns fortfarande inom mig, trots att det just nu inte ser ut att hända any time soon.

Idag steg jag ändå in i en målfärgsbutik (inte enbart med lilafärg som baktanke). Jag lekte med tanken om vilken målfärgsnyans skulle vara närmast det jag söker.  Det visade sig att åtminstone i Tikkurilas nuvarande färgkartor finns det inte en nyans som skulle motsvara mina förväntningar. För intresserade kan noteras att den perfekta färgen finns med i filmen Kill Bill 2, ja titta själv (samma lila hittas även här på bloggen i mina färgval ->):


Jag skulle kunna simma i färgen som finns bakom disken. I  LOVE IT!!!

Nåjo, eftersom vi nu inte håller på att flytta, men mina pysselgrejer nog håller på att svämma över över halva fönsterbrädet, köpte jag en förvaringshylla med lådor från det svenska varuhuset. Denna ville jag piffa upp lite för att göra den mera personlig.

Fanerhyllan Moppe
Först fick hyllan lite vit färg på sig


När målfärgen torkat valde jag ut mönstrade papper att klä lådorna med. Själva byrån målades två gånger, men lådorna målade jag bara en gång för att de behöver inte vara så täckande då de ändå kläs. Alla mönstrade papper har jag valt från följande serie:

Kraft Notes; en serie papper som faller mig i smaken som handen i hansken. 
Pappren är mätta att passa till lådorna, så att det blir en marginal på några mm. Pappren fästes med Decoupage lack; ett lager på ytan som pappret skall limmas på och ett när manlimmat fast pappret. 



Lådorna börjar förändras...


Färdig make-over! :)


Nu funderar  jag på att köpa mig en till likandan hylla och maskera om den också. Det är sedan en annan sak om jag faktiskt nån dag får mitt lila rum, och om hyllan sen mera passar in i inredningen. Men som det blev bevisat här, lär det ju inte vara jätte svårt att ändra på looken om det så behövs. 

För övrigt känns det som att jag den senaste tiden bara varit hemma och vända. Det har inte pysslats så mycket. Och när jag väl varit hemma har vi suttit med A och tittat på Game of Thrones. Vi har första och andra säsongen på Blu- Ray, och det "måste" tittas igenom före den tredje säsongen började för några veckor sedan. Helt nådde vi inte målet, för igår såg jag sista avsnittet av andra säsongen, trots att jag redan tittat på 3 avsnitt från den nya säsongen. Men visst är det en bra serie. 

Det lilla jag hunnit pyssla är ett kort till min kära moster, som nyligen fyllde 60. Vi var några som köpte en gåva tillsammans. Gåvan blev en luftballongsresa genom Åbo vid valfritt tillfälle. Gåvans tema syns även i kortets tema. 



På eftis har vi också intressant pyssel på G just nu. Stay tuned, mera förjer snart. 

Kram
Crisse

2 kommentarer:

Sabina sa...

Jag är int någå vidare på att pyssla, men vill också ha en sån dän låda! MUST.HAVE.BOX. Sku vara roligt med en pysselkväll - eller dag nångång bara man sku bestämma i förväg vad som ska göras :)

Crisse sa...

En sån här låda kan vi gott göra tillsammans. Det är ganska enkelt, sötis