05 mars 2013

Kort och kortare

Halloj!

Det har varit lite tyst på pysselfronten här på bloggen den senaste tiden. Det beror främst på att jag jobbar med större projekt för tillfället. Denna sommar kommer jag att ha glädjen att vara med om 3 bröllop. Till 2 av dessa har jag lovat göra inbjudningarna och eventuellt annat, som behövs till själva festerna. Mera om dess inbjudningar kommer att komma i ett eget inlägg i ett senare skede under våren.

Helt sysslolös har jag inte varit. Här följer en bildserie över andra projekt jag haft för mig:

Födelsedagskort till min fina kollega. 

Några av årets vändagskort. Det fanns även blåa och gröna versioner. 



På eftis har det varit vintrigt pyssel...
Snögubbe av yoghurtburkar


Snölykta av sockerbitar
Vintersportande kaniner


Färgläggningsbilder hör till vardagen

Förra veckan pysslade vi av gamla cd-skivor
Dessutom har jag gått på jumppan. Igår skulle jag gå på fitness- pilates. Hon som drar jumppan hade dock blivit sjuk, så jumppan ersattes med Step& Body. Något som idag och ännu mera imorgon kommer att kännas i mina vader. 

Jag har gått på två konserter den senaste veckan:


Visst har jag en man att vara stolt över? :P Det är han, som sjunger de flesta solo-delar.

Konsert nr. 2: 2 av 6 körer, men dessa var bäst!
På lördagen blev jag trött på mitt hår och alla kluvna toppar. Typiskt nog blev jag otålig och ville genast åtgärda dilemmat. Jag ringde igenom flera av frisörsalongerna i Åbo, innan ett nappade och här är resultatet:

Short is the new black! Jag är så nöjd!
På söndagen gick jag på söndagsbrunch i trevligt sällskap. Tack till alla som var med!

Mmmm... oftare bruncher, pliis!
Idag har jag varit ute och äta med min farmor och syster. Vi var till Panini, ett pålitligt val. Jag åt supergod flodkräftspasta. Efterrätten är endå den jag kommer att tänka tillbaka till oftare. 

Pätkiskaka med vaniljglass.
Gudomligt!
Hoppas att ni också haft en bra dag!

Kram 
Crisse

Inga kommentarer: