24 augusti 2012

Reino- tofflor och sommarstugor

Jag blev tillfrågat att pyssla ett kort till någon som skulle gå i pension. Ribban för önskemålen var ganska högt placerade.  När jag frågade vad kortet kunde handla om och vad som intresserar kortets mottagare, blev svaret följande:

" Nå det kunde vara en man, klädd i Reino-tofflor, på sommarstugan, som skuffar en skottkärra, fylld med papper från arbetsplatsen, till en kompost. "

Right!

Då var det bara, att ta i sär önskningarna och kombinera så många som möjligt till något lite dit åt ens. Motivet är en clipart, som jag modifierat på lite. 

Här är bilmotivet. Märk  tofflorna!
I slutresultatet har jag försökt få med färger typiska för arbetsplatsen, mönster för att efterlikna Reino-tyget och en lättsam känsla.

Och hela kortet i sin prakt

Initiativtagaren till kortet var så nöjd, att jag genast blev tillfrågad att göra ett annat kort för en annan tillställning. Jee!