23 augusti 2012

Arbetsskada?

Idag hade nya Ikea katalogen uppenbarat sig på tambursmattan tillsammans med morgon tidningarna. (Konstig tidpunkt, man skulle tro att den skulle komma med vanlig post istället för med tidningarna)

Lätt kvällsläsning för ikväll :)
Det första jag lade märke till var fåtöljen på bilden. Rättare sagt bottnet på fåtöljen. I den lilla texten under stolen står det att det är en gammal klassiker från 50-talet  som fixats till.  (fin stol! Jag kan tänka mig att den är jätte bekväm)

Varför? varför? har han då inte fixat stolen ordentligt??? Bottnet skall inte hänga på det sättet som den gör på pärmen! 

Nåja. Detta är en petitess. Jag ser fram emot att sätta mig i soffan ikväll för att mysa med årets version av inredningsbibeln.



24.8.2012 Rättelse:
På insidan av pärmen står det att stolen på pärmen är ursprunglig, och piffad upp med nya dynor.

Jag tror dock inte att ursprungliga tyget skulle vara i så bra skick efter 60 år. Man ser att tyget är lite slitet kring armstöden. Jag tror att stolen kan ha fått nytt tyg på sig för ca 3-10 år sedan.

Jag håller fortfarande dock fast vid, att bottnet inte borde hänga så långt nere om stolen faktiskt fått ett ansiktslyfyt. 

Inga kommentarer: