13 december 2012

Årets julkort

Tadaa! Här är årets julkort á la Crisse. 


Hurra! Äntligen är korten färdiga och postade. 

Detta är inte vilket julkort som helst. Med detta julkort tog jag del i en korttävling "Kaunein Joulukortti-kilpailu" arrangerad av Sinooperi butikerna i Finland. Jag gick med i tävlingen  bara av nyfikenhet. Tävlingen gick ut på att föra sitt kortbidrag till en Sinooperi butik, där kunderna sedan skulle få rösta fram butikens vackraste kort. 

Mitt kort vann Skanssis Sinooperi-butiks tävling!!! Jeeee!

Fina kortbidrag i julkorts tävlingens första del. 
Det betyder att mitt kort gått vidare i tävlingen för att tävla om Finlands vackraste julkort. Tävlingen finns på nätet på adressen

Där kan man ge poäng åt alla 11 bidrag . Nu hoppas jag att så många som möjligt  skall tycka om mitt kort (bidrag nr 7) och gå in på den givna adressen för att rösta/ ge poäng åt mig. Man kan ge poäng åt korten med en 1-5 skala. Jag hoppas ju naturligtvis på många 5:or... ;) Mellan alla som röstat lottas 5 st presentkort på 30€, som kan användas i Sinooperi-butiker. 

Idéen till korten har kommit gradvis. Ofta börjar tankeprocessen redan i december, när det börjar falla in kort genom postluckan ( älska riktig post och julkort!!! Man blir så glad av att nån tänker på en). 
I mitt fall hade jag köpt Merry Christmas figurpappret redan förra i året och tänkt använda det redan då. Pappret passade inte in i dåvarande planerna, men redan då tänkte jag att nästa år kommer jag att utnyttja det. Snöflingan har också funnits med i tankarna en tid. Detta främst, för att jag har en set med stämplar, som har väntat på rätt tillfälle att bli aktuella. 

Själva looken till kortet växte fram först i butiken. T.ex. det ljusblåa fibertyget. Först när jag såg tyget, började färgvalet bli klart. Resten ser ni här nedan.






Om någon, som inte får julkortet känner att den borde ha fått ett ber jag om ursäkt. I år har jag jobbat enligt vad jag hunnit med. Jag har prioriterar familj, vänner, personer man haft att göra med under året, såna som skickat oss julkort förra året och bekanta vars adresser jag hittat. 

Jag önskar er alla en skön  och avslappnad jul. Hoppas ni får fira den med nån /några ni tycker om. 
Trevlig Lucia dag! (PS. Det ser super löjligt ut att de i Sverige har ett ljus också mitt på huvudet)

2 kommentarer:

Karin sa...

Vad roligt att du vann! Grattis! Nu har jag röstat på dig i den nationella tävlingen också. Håller tummarna för ditt urtjusiga kort. :D

Anonym sa...

Vem vann Finlands julkorts tävling?