27 november 2012

I don't have much money but boy if I did I'd buy a big house where we both could live

"I don't have much money, but boy if I did, I'd buy a big house where we both could live..."


..så lyder en del av texten till Elton Johns låt Your song. Så känner även jag mig efter mitt besök till inredningsbutiken Loviisan Aitta i Rusko.
Bilden är lånad

Alldeles ljuvligt ställe! Jag vill ha allt i butiken!




I Loviisan Aitta säljs de mest härliga möbler, prylar och inredningsdetaljer. Några kända märken är bl.a Rivièra MaisonGant HomeSiaLinum och Lene Bjerre

Jag blir alltid lika inspirerad och upprymd av att besöka detta (och dylika) härliga ställe. Det börjar pirra i fingrarna och drömmarna om ett stort (och rent), luftig och vackert hem bara flödar. 
Redan nu kan jag t.ex se dessa i mitt kommande sovrum och lilafärgade pysselrum. Speciellt  pysselrummet har jag redan otaliga gånger drömt om/ inrett i mitt huvud/ åter inrett med annan organisation...

Nattduksbord? Jo tack!
Denna byrå kunde Julgubben komma med redan nu...

Även dessa bilder ger mig en inspiration och en känsla av välbehag. Tänk vad fint det blir med enkla färger och olika strukturer. I Love it!

Man vill ju bara stryka handen över allt och känna mjukheten. 
En mysig läshörna?



















I butiken fanns även snygga kläder. Jag snubblade över denna skarf, som gott kunde pryda min vinterrock...


Min förtjusning över stjärnor fick inte nog...

...vilket ledde till en del av mina fina uppköp. "God Bless America"- temat ser ut att forsätta i vårt hushåll åtminstone än så länge...
Ett nytt tyg att klä om min fotpall med
och en stjärnformad lykta att ha på fönsterbrädet.  
Dessutom hittade jag även dessa...

En fin dörrprydnad, för att få in lite julstämning. 



En minijulgran. 

I butiken hade de gjort något likande, lagt in en blomma i ett miniväxthus med massor av julljus. Mitt växthus, som jag köpte i våras från Ikea har stått tomt sedan balkongsäsongen tog slut. Än ser det lite tomt ut. Dessutom hade jag bara en kort ljusslinga, så den fick pryda granen istället. Vi får se om idén utvecklas till något mera. 

Före jag började fotografera i butiken frågande jag naturligtvis lov av de som jobbar i butiken. 

1 kommentar:

Sininen huvimaja sa...

Jag var också till Loviisan aitta tidigare i höst och vill sååå gärna fara på nytt här ännu före julen! De har säkert fått massor med nya julgrejer....

Härliga fynd gjorde du, och minijulgranen är ju bara för söt! :)