10 juli 2012

Nyt ei mennyt ihan niin kuin Strömsöössä!

Detta inlägg är för er, som skulle vilja kunna pyssla och greja, men som antingen inte kan eller hinner. Eller till er, som  finner det  irriterande, att denna blogg ibland enbart verkar handla om att bevisa hur pysslig och fingerfärdig jag är av mig. Eller nåt. 

Alltid lyckas inte mina projekt på första försöket! Inte ens nära på!

Inför vårt bröllop 2009, var det många som beundrade våra fina inbjudningar. Idéen till korten fick jag från banken: Mitt dåvarande bankkort kom i ett liknande paket, med samma mekanism. Jag är själv också SÅÅÅÅÅ nöjd!

Enkel framsida...
..Lite klurigare insida 

Detta är dock resultatet efter 5, jo FEM, prototyper, före vi ens vågade pröva oss på att göra en inbjudan av det slutgiltiga pappret. Mödan var värt den extra tid, som lades på att fundera ut de rätta proportionerna, mekanismens funktion och den slutgiltiga lay-outen.

För inte så länge sen satt jag som vanligt vid datorn och läste bloggar. Jag hittade ett pysselinlägg, som gjorde att jag själv ville testa på idéen. Rättare sagt origamiklänningar, som jag sedan använt i mina kortpyssel:

För en sommartjej

Gils night out

Anvisningarna till klänningarna finns (förutom länkat i den angivna bloggen) på Youtube

Jag satt med mitt papper med anvisningsfilmen på och försökte göra som tjejen i videon. Andreas blev jätte irriterad över att jag satt och skrek och svor åt datorskärmen. 
-" Men vadå???? V***u jag fattar int!!! Int blir det alls så där om jag viker så där!!! S***n!!!! J**la kärring!!! Gå int så fort framåt!!!...." osv, osv. 
Till slut lyckades jag göra klänningen, men först efter ha tittat på filmen kanske 8 ggr OCH ha pausat vid de kritiska ställena. Jag vek ihop klänningen på basen av hur hon vikt, INTE på basen av vad hon sa. 

Mitt råd till er som påstår sig ha tummen mitt i handflatan: ge inte upp! Öva! Öva! Öva! Det blir nog bra till slut!

Och sen på tal om ingenting, i mitt förra inlägg, fanns en bild på nagellacken jag använde för att måla varje nagel i olika färg. Den lila färgen (fjärde flaskan från höger) är ett lack jag köpt på båten och varit jätte nöjd med. Nu är det dock så, att jag inte hittat dylika produkter av märket Viva la Diva. (Nu har jag märkt att nagellacket finns att fås bl.a.i Nellys nätbutik). 

Tätä lisää!

Så PÅ måndagen satt jag och surfade på nätet och stötte istället i misstag (I'll be going there again) på en nätskobutik med samma namn. Där hittade jag dessa klackar:

God Bless America.... No wait! Or rather the Queen
Jag kan inte bestämma mig ifall jag tycker att de är super häftiga, eller super cheesy. Vad tycker ni?
Och vad och när skulle man ha dem till? Dagens I-lands problem indeed!

4 kommentarer:

Sabina sa...

Jag tycker skorna e järkky men det andra e fint :) Skomodellen e tuff men motivet..nej. Kanske bättre i pastellfärger eller iaf utan flaggan. Men skit i vad jag tycker :D Kramis!

Anonym sa...

Tosta hääkutsusta tuli kyl hieno!!!
Viva la Divan meikkejä saa Kikcs:tä. :)
T: Kaaso

Crisse sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Crisse sa...

Ja skorna är kanske inte nåt man bär med stil(?) i Finland (kankse inte Stor Britanien heller), men kanse det är formen som tilltalar.

Kiitos. Ja kiitos kumallekin askartleuavusta. Täytyy taas käydä Kicksissä... :)