28 maj 2012

Månaden som gått del 2: Pyssel

I maj har jag..... pam, padam, pam paa (trumvirvel) .... kuinkas ollakkaan, använt min kreativitet till att skapa saker. Vem kunde ha trott det?

Stolprojektet framskrider. Nu återstår två till av de mindre stolarna och en soffa i samma serie. Jag vet åtminstone vad jag gör under sommarlovet... Hoppas bara att soffan ryms in genom dörren hos mamma. Igår på pingstsöndagen, kunde jag jobba på stolarna ute i solskenet. Hur skönt som helst! Precis som jag nångång  föreställt mig, att kunna jobba med möbler t.ex på stugan. eller på landet. Förutom att jag var i stan.



Jag tycker att det är ljuvligt, att få göra något lite mera ovanligare och mera vågat! 

Finländare är väldigt förtjusta i att inreda med grått och beige. Jag förstår alla dessa själar. Jag hör egentligen själv till dem. Detta för att jag tycker om färger, men ändrar åsikt gällande favoritfärg i snitt var 2-3 månad. Har man en neutral bakgrund är det mycket lättare att bygga på och ändra utseendet med olika accentfärger. Som möbeltapetserare är det ändå som en fräsch vind att få göra någon färggrann "godis".  

På tal om att ändra åsikt gällande färger... Jag har ännu heller inte fått upp mina vårgardiner. Mina förra årets vårgardiner har legat på en stol sedan påsk, i väntan på att jag skall stryka dem och hänga upp dem. 
Men....
... jag är inte lika het på tanken mera. Problemet är, att jag inte är så ivrig över  någo av mina gardiner, som jag har hemma för tillfället. Förra årets är bäst. Kanske man måst ta åt sig ett till sommarlovsprojekt?

Några märkesdagar har det också varit. Sorry, Englands födisfirartjejen, din födelsedag har jag inte hunnit uppmärksamma med ett kort. 


Morsdagskorten är gjorda enligt samma bastanke. Idéerna fick jag från Taika lehti. Det är fem olika, för att det är fem mödrar, som det pysslats för. 






Dessutom har det pysslats på eftis. Temat har bl-a varit wc- pappersrullar och katter. 

Morsdagskort eftisversion. Blommorna är gjorda av målade, klippta wc-pappersrullar.
Ganska fina, eller hur?

Mera wc-rullar. Och en mjukiskatt. 
Med barnen har vi även lagat våriga älvor av plasblommors kronblad. Jätte fina och jätte olika allesammans. 

Min älva/blomprinsessa

Barnens fina kreationer.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fina kort. Tycker speciellt om wc rulle blommorna

-Suz-