14 februari 2012

För hund- och kattvänner

Idag är det VÄNdagen!

Ni får säga vad ni vill, men jag tycker att det är lika acceptabelt att säga vändagen, som alla hjärtans dag. Det är ju tanken bakom, som räknas, att komma ihåg och att reflektera över sina nära och kära. Inte ta dem för givet. Min man är min käraste och jätte viktig för mig! Det betyder inte att inte min familj och mina vänner skulle vara minst lika viktiga! Dom gör mig till den jag är. Tack alla kära för att ni finns till. Ni förgyller min vardag!

Varje dag borde egentligen vara en dag, då man kan vara tacksam över dessa relationer, utan vilka, man antagligen skulle bli galen. Vändagen är bara ett utmärkt tillfälle att komma ihåg och glädja en med något personligt.

Gissa om jag blev inspirerad, efter att ha hittat dessa skojiga motivpapper:


Följt av dessa färgpapper:

Vid dessa kort har jag utgått från motivet. Jag valde ut liknande färger, och började bygga på därifrån. Om jag gör stora mängder kort, som julkort, brukar jag göra likadana åt alla, för att underlätta arbetsbördan. I detta fall har jag valt att ge en liten personlig touch till alla kort. Inget kort blev som den andra, trots att de med en snabb blick ser rätt lika ut.
Jag tycker om att leka med papper och lägga dem i lager. Det get korten mera djup. Ofta använder jag dessutom sk. 3D-tarror, som gör att vissa delar står ut mer än andra. Sedan leker jag med former, pappersstorlekar, färger, band och accessoarer för att komma till ett utseende, som jag är nöjd med.
Här kommer resultatet av min skörd:
Och mera kortversioner...
Hoppas att er vändag varit kramgo och trevlig.
Själv har jag firat dagen med maken genom att gå på bio (This means war) och med middag på kinarestaurang.

Inga kommentarer: