31 juli 2013

Summer of Love, volume 3

Sommarens tredje och sista bröllop gick av stapeln i mitten av juli. Huvudpersonerna var Elina, min vän som jag känt från gymnasietiden, som gifte sig med Tero.

Förutom att brudparet är viktigt för mig, var även stället bröllopet hölls på speciellt. Bröllopet ordnades nämligen i Observatoriet i Åbo. Det var ett helt otroligt fint ställe (och ganska unikt tillfälle, jag tror brudens mor nämnde att det är första gången det ordnats ett bröllop där, trots att byggnaden är från 1819)! Jag har besökt observatoriet en gång då Åbo konstmuseum tillfälligt flyttat dit då själva museet renoverades. Jag kom inte alls ihåg att stället var så fint. Mycket trappor fanns det ju, men utsikten från tornet var lysande. 

För min del var detta bröllop mindre arbetsdigert än sommaren två tidigare bröllop. Ganska skönt egentligen att få njuta och koppla av som gäst. I en pytteliten del har jag haft mitt finger med i spelet, men för övrigt är det brudparet och Stenk Design som står för looken. 

Tuff inbjudan
Skojig idé, med ett kalenderuppslag.
Noggrannare info fanns på kortets baksida. 


Mitt jobb var att texta gästernas namn på placeringskorten. 



Eftersom min roll i bröllopet inte var så stor, vill jag istället dela med mig av den fina stämningen som rådde. 

Med initialer som dessa har jag svårt att undvika en viss filmreferens...
Bruden var otroligt vacker! 


Och hon fick sig en ståtlig man. 

Värsta nervositeten ser ut att ha lättat
Kärleken kunde lätt anas.


...som smittade av sig på gästerna


Med på festen fanns även andra snygga damer



Snygga blomsterarrangemang  och -detaljer fanns det mycket av


Och en personlig touch

Meet Puller,
brudparets husdjur/maskot. 
Det var trevligt att sätta sig vid bordet....


...speciellt då det bjöds på så mycket smaskigt.

och detta är bara förrätten!
Bröllopstårtan var också något extra. Mörkchoklad-hallon och vitchoklad- lime.



Personligen tyckte jag att den sistnämnda tårtan var "to die for". Båda tårtorna kommer från M Bakery, som dessutom kommer att öppna kaféet Piece of Cake i Saluhallen i september. Det är brudparets vän Katja, som kommer att stå bakom disken.

Brudparet hade verkligen tur med vädret. Det var en solig sommardag, med temperaturer så höga, att det ibland var skönt att gå ut på balkongen och svalka sig. Utsikten var ju som sagt heller inget att klaga på. 



okej, okej... barnsligt, jag vet... Men OJ så roligt! :)
Bordssällskapet är också en vän från skoltiden. Det är faktiskt hennes tur att vara brud i augusti. 

Grattis A och V-V!
Golvet möjliggjorde några danssvängar.


En gruppbild togs ju naturligtvis!


Brudparet gratulerades så klart med ett självlagat kort


Tack Elina och Tero för en fantastisk fest! 

2 kommentarer:

Elina sa...

Jättekiva inlägg och bra bilder!!
Vill gärna kopsa bilderna av dig!

Anonym sa...

We want more!!!